مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

تبلیغات هزار

دانلود پایان نامه و مقالات اموزشی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 1218
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 79
  • بازدید دیروز : 273
  • ورودی امروز گوگل : 8
  • ورودی گوگل دیروز : 27
  • آي پي امروز : 26
  • آي پي ديروز : 91
  • بازدید هفته : 453
  • بازدید ماه : 1359
  • بازدید سال : 1359
  • بازدید کلی : 24588
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.118.144.50
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    :::::به وبلاگ من خوش آمدید::::: :::::تبلیغات خود را به ما بسپارید.::::: برای سفارش تبلیغات خود نظر بگذارید. در خواست خود را ارسال کنید.
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی
    حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی (سید محمدرضا نوحی)

    حل-المسائل-جزوه-طراحی-خطوط-انتقال-انرژی-(سید-محمدرضا-نوحی)دانلود حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی سید محمدرضا نوحی بصورت دست نویس در 16 صفحه، به همراه پاسخ سوالات تشریحی، تایپ شده در 5 صفحهدانلود فایل

    پایان نامه بررسی چابکی سازمانی و تاثیر مدیریت دانش بر آن

    پایان نامه بررسی چابکی سازمانی و تاثیر مدیریت دانش بر آن

    پایان-نامه-بررسی-چابکی-سازمانی-و-تاثیر-مدیریت-دانش-بر-آنهدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر و رتبه بندی عوامل مدیریت دانش بر چابکی سازمانی در حوزه مالی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می باشد، برای این منظور جامعه آماری شامل کلیه کارکنان حوزه مالی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که تعداد 200 نفر هستند و برای تعیین حجم نمونه از این میان تعداد 131 نفر با دانلود فایل

     

    پایان نامه تاثیر ابعاد مدیریت دانش بر بالندگی سازمانی

    پایان نامه تاثیر ابعاد مدیریت دانش بر بالندگی سازمانی

    پایان-نامه-تاثیر-ابعاد-مدیریت-دانش-بر-بالندگی-سازمانیامروزه سازمانها برای همسو شدن با تغییرات محیطی، نیازمند بهبود و توسعه و گسترش عملیات اجرایی هستند. بهبود سازمانی است روش است که در اجرای آن، عملکرد سازمان بهبود می یابد ولی اصولا بر پایه فرآیند آموزش و تغییر دادن ارزش ها و نگرش های کارکنان و اعضای سازمان قرار دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ابعدانلود فایل

     

    پایان نامه تاثیر برون سپاری فعالیت ها بر اثربخشی عملکرد

    پایان نامه تاثیر برون سپاری فعالیت ها بر اثربخشی عملکرد

    پایان-نامه-تاثیر-برون-سپاری-فعالیت-ها-بر-اثربخشی-عملکردامروزه برون سپاري فرآيندها مي تواند روشي جهت بالا بردن كارآيي و فعالیت در عرصه هاي گسترده تری براي سازمان ها باشد. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برون سپاری فعالیت های شرکت مخابرات زاهدان بر ارتقاء عملکرد آن می باشد. برای این منظور جامعه آماری کلیه کارکنان شرکت مخابرات شهرستان زاهدان که تعداد آدانلود فایل

     

    پایان نامه بررسی خلاقیت کارکنان و ارتباط آن با فرهنگ سازمانی دنیسون

    پایان نامه بررسی خلاقیت کارکنان و ارتباط آن با فرهنگ سازمانی دنیسون

    پایان-نامه-بررسی-خلاقیت-کارکنان-و-ارتباط-آن-با-فرهنگ-سازمانی-دنیسوننتایج حاصل از آزمون فرضیه ها حاکی از آن می باشد که بین فرهنگ سازمانی و ابعاد آن (تعهد به مشارک، سازگاری، انطباق پذیری و ماموریت) با خلاقیت پرستاران بیمارستان علی ابن ابیطالب رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. دانلود فایل

     

    دانلود تحقیق، دانلود پروژه، دانلود مقاله، دانلود پایان نامه، دانلود گزارشکار، دانلود جزوه

    دانلود تحقیق، دانلود پروژه، دانلود مقاله، دانلود پایان نامه، دانلود گزارشکار، دانلود جزوه

    رساله دکترا، پایان نامه کارشناسی ارشد، پایان نامه دکترا، پایان نامه کارشناسی

    مقاله تجربه مرگ

    مقاله تجربه مرگ

    انسان هر آنچه که در فکر خود میگذراند میل دارد به زبان آورد و تفکر خود را به حقیقت تبدیل کند اما حقیقت تفکر‘عقل است که انسان را به بازگوگردند حقایق راهنمایی می کند هر چند بازگو کردن حقیقت سخت و دشوار است

    دانلود مقاله تجربه مرگ

    مرگ
یاد مرگ
فشار قبر
تجربه مرگ
دانلود مقاله تجربه مرگ
سرزمین مطمئنه (نفس المطمئنه)
سرنوشت ارواح مردگان در عالم برزخ
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
    دسته بندی فقه،الهیات،معارف
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 46 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 28

    مقاله تجربه مرگ

     
    مقدمه
    انسان هر آنچه که در فکر خود میگذراند میل دارد به زبان آورد و تفکر خود را به حقیقت تبدیل کند اما حقیقت تفکر‘عقل است که انسان را به بازگوگردند حقایق راهنمایی می کند هر چند بازگو کردن حقیقت سخت و دشوار است اما این بازگو کردن یک نوع رهایی از ذلت برای متکلم و مخاطب است چرا که بازگو کردن حقایق در شنونده تاثیر فراوان دارد اما بازگو کردن حقایق به وسیله ی قلم و کاغذ بسیار دشوارتر از بازگو کردن با زبان است چرا که کلمات گفتاری را باید به صورت نوشتاری درآورد وباید در آن کلمات تحقیق و تفحص نمود و عدله ای محکم برای بیان حقایق خود شرح داد این حقیر در این کتاب به تعریف مرگ و زندگی عالم برزخ و منازل عالم برزخ پرداخته ام و در مورد افرادی که مرگ را فراموش کرده و به این دنیای فانی چسبیده اند و به یاد عاقبت خود  س از مرگ نیستند در این مجموعه بحث نموده ام و همچنین در مورد جایگاه اشخاص در عالم برزخ و نوع عذاب و جزاء وپاداش و مکان و منازل و زمینهای عالم برزخ نوشته ام و نام این کتاب را از مرگ را تجربه کنید نا امیدم تا معنای کلی این کتاب که در مورد سرزمین های عالم برزخ و باقی ماندن روز قیامت است را بدهد.
     
     
    کلمات کلیدی:

    مرگ

    یاد مرگ

    فشار قبر

    تجربه مرگ

     
     

    آفرینش

    انّا خلقنا الا نس من نطفة ﺃمساج تّبتلیه فجعلنه سمیغا بصیرا
    ما انسان را از نطفه مختلطی آفریدیم و سپس او را می آزماییم بدین جهت او را شنوا و بینا قرار دادیم .
     
    همان طور که از این آیه شریفه مشخص است خداوند انسان را آفرید تا سپاسگزار نعمات خداوند باشد و بر خلاف دیگر خلقتهای پروردگار مثل فرشتگان و ملائک برای انسان بهشت و جهنم قرار داد و انسان را مختار نمود تا خودش منزلگاه عبدیت را انتخاب کند و زمانی که شیطان به خلقت انسان حسادت کرد فقط از خداوند چنین درخواست کرد :
    میخواهم مرا عذابی ندهی و مرا تا روز قیامت به حال خود رها کنی و نسل من را پایدار و بدون مرگ باشد و از هر انسانی که به دنیا می آید از نسل من هم یک شیطان به دنیا آمده و با او تا روز مرگش باشد حال سالهای سال گذشته و شیطان توانسته بسیاری از انسانها را از مسیر خداوندی خارج سازد مانند اولین خلقت خداوند حضرت آدم و حوا که به وسیله فریب از بهشت رانده شدند و به زمین فرود آمدند. 
     
    و یا مانند حسادت قابیل به هابیل فقط به خاطر زن زیبایی که هابیل داشت که موجب قتل هابیل به دست قابیل شد و هزاران مورد از این مسائل که تا کنون انسانهای زیادی را از خدا جدا ساخته و توانسته بین انسان و خداوند فاصله زیادی بیندازد .مگر خداوند نفرمود ای ابلیس ! آنانی که با توﺃ ند و به سخنان تو گوش میدهند با تو وارد دوزخ خواهند شد و کسانی که از تو پیروی نکنند و به سوی من آیند وارد بهشت خواهند شد .پس چرا انسانهای زیادی به این باور نرسیده اند و همواره از شیطان اطاعت میکنند و فقط تعداد کمی به اطاعت خداوند پرداخته اند ؟
    زیرا انسان فقط لذت این دنیا را دیده و چشیده و هیچ اطلاعی و تجربه ای از لذت بهشت ندارند و این بهترین راه و تیر شیطان برای خلاصی انسان است مثلی معروف هست که میگوید انسان تا شیرینی نخورده مزۀ شیرینی را نمیفهمد پس انسان دارای شهوت ، مال و ثروت و لذت دنیا است و شیطان با نشان دادن رزق و برق دنیا انسان را فریب میدهد و انسان به این دنیا طمع پیدا میکند .
     
     
     
    فهرست مطالب
     
    مقدمه..........................................................................3
    آفرینش........................................................................4
    یاد مرگ.......................................................................6
    مرگ...........................................................................7
    قبر ............................................................................9

    فشار قبر......................................................................13

    عالم برزخ ...................................................................14

    سرنوشت ارواح مردگان در عالم برزخ  .................................15

    سرزمین اماره ..............................................................17
    سرزمین لوامه ..............................................................21

    سرزمین مطمئنه (نفس المطمئنه) ........................................23

    سرزمین برهوت.............................................................24
    توبه ..........................................................................25
    کفن کردن.....................................................................26
    نماز میت.....................................................................26
    نماز وحشت..................................................................27
    شباهت به حیوان............................................................27
    منابع و مآخذ.................................................................28
     
     

    دانلود مقاله تجربه مرگ

    پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها

    پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها

    مسأله مورد بحث و تحقیق بیماری های باطن آدمی و راه درمان این بیماری هاست موضوعی که شاید به علت پیشرفت تکنولوژی دنیای کنونی و مشکلاتی که در این راه است،

    دانلود پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها

    بد زبانی
آفات زبان
امراض باطنی
درمان بیماری های باطن
دانلود پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها
دلایل حسادت و منافست
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام  پایان نامه کارشناسی دینی عربی
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
    دسته بندی فقه،الهیات،معارف
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 305 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 60

    پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها

     
    چکیده :
    سر سلسله امراض باطنی و آنچه که باعث شروع غفلت در انسان می شود پرخوری و شهوت شکم است. بنابر تحقیقات روان شناسی پرخوری، فعالیت ذهن را کم می کند، چون فعالیت دستگاه گوارش بیشتر انرژی مرکز فرمان مغز را به خود اختصاص می-دهد. تأکید بسیاری که در آیات و روایات بر مذمت سیری شده نشان از این مطلب است که این شهوت دارای آفات بسیاری است غفلتی که در پی آن واقع می شود خود دلیل بسیاری از انجام گناهان می باشد. گناه غیبت خود باعث بوجود آمدن کینه و از بین رفتن مودت و دوستی ها می شود و این آفت خشم و حسادت را برمی انگیزد. در نشان دادن بزرگی گناه غیبت در روایات آمده که کسی که از گناه غیبت توبه کند آخرین کسی است که وارد بهشت می شود و کسی که توبه نکند اولین کسی است که وارد دوزخ می شود. 
     
    چون ضایع نمودن حق مسلمان و هتک حرمت و بی آبرو کردن آنان جرمی نیست که بتوان از آن گذشت یا تکبر و غروری که انسان در مقابل خالق خود می ورزد، بسیاری از کرامات روح را از بین می برد و عظمت تواضع و لذت فروتنی و سجود در مقابل پروردگا را از انسان می گیرد یا خشمی که بشر فکر می کند باید آن را برای احقاق حق خود یا سرکوب نمودن افراد بکار ببرد.
     
    بوجود آمدن اضطراب و ناآرامی همیشگی در زندگیست، وابستگی و چسبیدن به این دنیا و مقامات دنیوی باعث فراموشی آخرت و انکار جهاد و مبارزه با نفس است و همه ی این ها و جمع شدن آن ها یا حتی یکی از آن ها باعث سقوط روح ملکوتی انسان به عالم پست حیوانیت می گردد و این درد و رنج بزرگی است که تفکر درباره آن شاید باعث جست و جوی وجود گمشده یا حقیقت از دست رفته شود اما بسیاری از سالکان که قدم در راه گذاشته اند دنیا را زیر پا گذاشته و به تدریج به درمان درون خود پرداخته اند تا توانسته اند چراغی تابناک بر سر راه انسان ها باشند و آنچنان درون خود را صیقل داده اند که در آینه ی وجود خود جمال جانان را دیدند و بی قرار وصال او گشتند حکایات مبارزات و جهاد با نفس. این بزرگان و طرز زندگی آنان، می تواند دروس تزکیه و راه پیمودن عقبات سخت را به انسان های بعد از خود و به ما آموزش دهد و در یک جمله آنان این مطلب را به اثبات رساندند که کل شی ءِ یرجع الی اصله: 
     
    هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش
    باز جوید روزگار وصل خویش
     
     
    کلمات کلیدی:

    بد زبانی

    آفات زبان

    امراض باطنی

    درمان بیماری های باطن

     
     
     
    بیان مسأله 
    مسأله مورد بحث و تحقیق بیماری های باطن آدمی و راه درمان این بیماری هاست. موضوعی که شاید به علت پیشرفت تکنولوژی دنیای کنونی و مشکلاتی که در این راه است، به دست فراموشی سپرده شده و بحث در این موارد به قرون قبلی برمی گردد. اما نیک است بدانیم که امراض درونی دل انسان راه را بر هر گونه پیشرفت چه مادی و چه معنوی می بندد چه بسا درمان امراض دل، بسیاری از استعدادهای بالقوه را آشکار سازد. علاوه بر این ها خیل مردمان چه مسلمان و چه غیر مسلمان به دنبال گمشده دل خویش هستند مسلمانانی که از عبادت کردن کورکورانه و معبود به ارث رسیده گریزانند غیر مسلمانانی که انواع راهها را آزموده اند جز سرگردانی و رسیدن به فلسفه نهیلیسم چیزی عایدشان نشده است. از دیدگاه دیگری که بنگریم کشمکش ها و جنگ و نزاع بر سر قدرت و جاه و مقام که در دنیای ما کم نیست همه ریشه در دل ما آدمیان دارد و بر حسب عاد ت به دنبال مقصر خارجی می گردیم و راه حل ها و نتایجی را برای آن مقصران فهرست می کنیم اما مسأله خود ما هستیم همچنان که شیخ نجم الدین کبری می گوید: 
     
    ای نسخه نامه الهی که توئی
    وای آینه جهان شاهی که توئی
     
    بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست
    از خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی
     
    بنابراین شناخت دل، لشکرهای دل، صفت های دل، خاصیت دل و ارتباط آن با دنیای بیرون و شباهت آن با عالم هستی و موجودات آن، می تواند اولین و بزرگ ترین قدم برای درمان بسیاری از مشکلات باطنی و ظاهری باشد.مسأله ای که عنوان شده از دیدگاه های مختلف می-تواند مورد بحث و پژوهش قرار گیرد از دیدگاه روان شناسی می توان ریشه ی بسیاری از امراض را دریافت از دیدگاه فلسفی می توان مسأله را ریشه-یابی کرد و از دیدگاه عرفانی و گشت و گذار در آثار عرفای بزگ جهان و عصور مختلف می توان به معرفت دل رسید همچنان که بسیاری از مکاتب امروزه به آموزش یوگا می پردازند تا از تنش های روانی خلاص یابند. ما که سرشار از اندیشه ها و گنج های عرفانی هستیم چرا گرد جهان بگردیم یار در خانه است.
     
    ریشه ی بسیاری از امراض در قطع ارتباط با پروردگار و خالق آدمی است چون طاعت پروردگار و مخالفت با شهوات و وساوس درونی روشن کننده دل آدمی است. هر آدمی که هست در او ترکیبی از چهار اصل وجود دارد، ربانی، شیطانی، سبعی و بیهمی یعنی مجموعه ای از خوک و سگ و دیو و حکیم در پوست آدمی و اندرونی انسان هاست، خوک نماد شهوت، سگ نماد خشم، دیو برانگیزاننده خشم و شهوت است و حکیم مکر و کید شیطان را دفع می کند و اگر بر آن قادر شود در مملکت تن عدل ظاهر شود و اگر عاجز آید ایشان وی را قهر کنند و خدمت فرمایند. چنان-که مکاشفان هر آینه نفس خود را پیش خوکی ببینند که به خدمت او قیام کرده و گاهی به سجود و فرمان و اشارت او منتظر است. اما از طاعت خوک شهوت، صفات وقاحت و خبث و اسراف و بخل و ریا و تهتک و فساد و ناپاکی و حرص و چاپلوسی و حسد است و از طاعت سگِ خشم، صفات تهور و خساست و گردنکشی و عجب و استهزاء و بدخواهی و ظلم آید. 
    و از طاعت شیطان، صفت مکر و حیلت و تلبیس و غش و بسیاردانی پیش می آید و اگر صفت ربانی همه را مقصور کند علم و حکمت و محیط شدن به حقیقت چیزها، عفت و قناعت و سکونت و شجاعت و کرم و دلیری و شکیبائی در دل حاصل آید و اثرهای ستوده آینه دل را نو و ضیا و اشراق زیادت گرداند تا به حدی که حق صریح در وی بدرخشد. (غزالی، 72، صص 26 ـ 23). 
    در حدیث از پیغامبر است که: چون خدای به بنده ای نیکوئی خواهد از دل وی برای وی واعظی سازد. 
    حق تعالی فرماید: الا بذکر الله تطمئن القلوب (سوره رعد آیه 28). 
     
     
     
     
     
     
     
    فهرست مطالب
     
    چکیده مطالب 
    * فصل اول: کلیات تحقیق 
    مقدمه .
    بیان مسأله 
    اهمیت و ضرورت تحقیق .
    اهداف .
    سؤال های تحقیق 
    تعاریف مفهومی واژه ها .
     
    * فصل دوم: پیشینه ی تحقیق 
    الف ـ پیشینه ی نظری 
    بخش اول: بیماری شهوت شکم 
    مذمت سیری در آیات و روایات .
    وظیفه مؤمن در مورد شکم و خوردنی .
    بخش دوم: آفات زبان .
    آفت فحش و بدزبانی 
    آفت لعنت کردن موجودات .
    آفت مزاح .
    آفت مسخره و استهزاء .
    آفت دروغ گفتن .
    آفت غیبت 
    آفت سخن چینی 
    بخش سوم: آفت خشم و حسد .
    نکوهش خشم در آیات و روایات 
    دلایل خشمگین شدن و راه علاج آن 
    نکوهش حسد در آیات و روایات 
    حقیقت حسادت و دلایل آن .
    دلایل حسادت و منافست .
    بخش چهارم: آفت کبر و غرور 
    نکوهش کبر در رفتار متکبران در آیات و روایات 
    حقیقت تکبر و عوارض آن 
    انواع و اقسام کبر .
    دلایل بوجود آمدن کبر راه علاج کبر .
    ب ـ پیشینه ی عملی تحقیق 
     
    * فصل سوم: روش انجام تحقیق
    روش جمع آوی اطلاعات .
    ابزار جمع آوری اطلاعات .
    جامعه آماری 
    روایی و پایائی .
    * فصل چهارم 
    تجزیه و تحلیل اطلاعات 
    * فصل پنجم 
    مقدمه 
    نتیجه گیری .
    محدودیت ها و پیشنهادها .
    منابع و مأخذ 
     
     
     
     
     

    دانلود پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها

    قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

    قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

    نیاکان پیامبر اسلام به ترتیب عبارتند از عبدالله، عبدالمطلب، هاشم، عبدمناف، قصی، کلاب، مره، کعب، لوی، غالب، فهر، مالک، نضر، کنانه، خزیمه، مدرکه، الیاس، مضر، نزار، معد و عدنان

    دانلود قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

    قصی بن کلاب
عبد مناف بن قصی
هاشم بن عبد مناف
دانلود مقاله قصی بن كلاب عبد مناف بن قصی هاشم بن عبدمناف
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه معارف اسلامی
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
    دسته بندی فقه،الهیات،معارف
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 51 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 40

    قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

     
    «قصی بن کلاب»
    نیاکان پیامبر اسلام به ترتیب عبارتند از: عبدالله، عبدالمطلب، هاشم، عبدمناف، قصی، کلاب، مره، کعب، لوی، غالب، فهر، مالک، نضر، کنانه، خزیمه، مدرکه، الیاس، مضر، نزار، معد و عدنان. به طور مسلم نسب آن حضرت تا «معدبن عدنان» به همین قرار است ولی از عدنان به بالا تا حضرت اسماعیل از نظر شماره و اسامی مورد اختلاف است و طبق روایتی که ابن عباس از پیامبر نقل کرده هر موقع نسب آن حضرت به عدنان رسید نباید از او تجاوز کرد. زیرا خود آن حضرت هنگام بیان کردن نام نیاکان خود از عدنان تجاوز نمی¬کرد و دستور می¬داد دیگران هم از شمردن باقی نسب تا به اسماعیل خودداری کنند و نیز می¬فرمود: که آن چه در میان اعراب در این خصوص معروف است درست نیست.قصی پسر کلاب بود. مادر کلاب، هند دختر سریربن ثعلبۀ بن حارث بن فهر بن مالک بن نضر بن کنانه بود، و دو برادر ناتنی داشت که از یک مادر نبودند: تیم و یقظه که به گفته هشام، مادرشان اسماء دختر عدی بن حارثۀ بن عمر و بن عامر بن بارق بود. ولی ابن اسحاق گوید که مادرشان هند دختر حارثه از قوم بارق بود و به قولی یقظه از هند مادر کلاب بود. 
     
     
     
    کلمات کلیدی:

    قصی بن کلاب

    عبد مناف بن قصی

    هاشم بن عبد مناف

     
     
     
    فهرست مطالب 
    «قصی بن کلاب»1
    «عبد مناف بن قصی»18
    «هاشم بن عبد مناف»23
    علت لقب عبدالمطلب را مورخان چنین مینویسند:32
    شفاء دختر دیگر پدرش چنین مرثیه سروده است:36
    فهرست منابع38
     

    دانلود قصی بن كلاب- عبد مناف بن قصی- هاشم بن عبدمناف

    پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا

    پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا

    ارزش و عظمت زینب کبری، به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است کار او،تصمیم او، نوع حرکت او، به او این طور عظمت بخشیدکه هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمومنین (علیه السلام) هم نباشد، عظمت پیدا می کند

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا

    سیمای حضرت زینب(س) در كاروان عاشورا، چیست؟ 
تاثیر پنج تن آل عبا به عنوان خانواده حضرت زینب (س) در تربیت و شکل گیری شخصیت ایشان چگونه است؟ 
فلسفه قیام عاشورا چیست؟ 
نقش حضرت زینب به عنوان پیام آور عاشورا چیست؟ 
اهمیت عاشورا به عنوان درس همیشه جاوید چیست؟
فلسفه قیام امام حسین (ع)
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت ز
    دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 131 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 110

    پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا

     
    چکیده:
    ارزش و عظمت زینب کبری، به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است. کار او،تصمیم او، نوع حرکت او، به او این طور عظمت بخشیدکه هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمومنین (علیه السلام) هم نباشد،  عظمت پیدا  می کند. بخش عمده ی این عظمت از این جاست که اولا موقعیت را شناخت: هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین (علیه السلام) به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا را هم موقعیت دوران مصائب و اسارت بعد از شهادت امام حسین را؛ و ثانیا طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت. 
     
    این پژوهش تلاشی است  در بیان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا .که شامل شش فصل می باشد در ابتدا بعد از بیان كلیات به فصل اول درباره آشنایی اجمالی با زندگی حضرت زینب (س) پرداخته شده و فصل دوم شامل چگونگی شكل‌گیری شخصیت ممتاز حضرت زینب (س) می‌باشد و فصل سوم درباره علل قیام امام حسین (ع) بوده و فصل چهارم درباره حضور حضرت زینب (س) در كاروان عاشورا می‌باشد و فصل پنجم درباره حضرت زینب (س) پیام‌رسان واقعی عاشورا بحث شده و فصل ششم درباره عاشورا درس همیشه جاوید می‌باشد و در نهایت به نتیجه‌گیری كلی فصول پرداخته شده است
     
     
    کلمات کلیدی:

    کربلا

    قیام عاشورا

    حضرت زینب (ص)

    فلسفه قیام امام حسین (ع)

    نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا

     
     
     
    اهمیت و ضرورت پژوهش : 
     مشارکت و حضور زنان در صحنه های گوناگون جامعه از مسائلی است که  در زمان حاضر پیرامون آن فراوان سخن گفته می شود اصل حضور بانوان در صحنه اجتماع مسأله ای مورد توافق در اسلام مِِی باشد اما در شرایط و محدوده آن اختلاف است آنچه در این باره به طور بسیار فشرده و مختصر می توان گفت؛ این است که، هر کار جمعی و گروهی نیازمند افرادی با تخصص ها و مهارت های گوناگون است که به هر یک از آنان  مسئولیتی متناسب با تخصص و مهارتش واگذار شود. به کار گرفتن اعضای یک مجموعه در کاری بر خلاف تخصص و مهارتش سبب نا کار آمدی آن گروه،و به هدر رفتن تلاش آنان خواهد شد شادابی و نشاط هر جامعه و تربیت نسل جدید در گرو این است که بشر از دو جنس مخالف زن و مرد، با ساختمان وجودی و روحیات متفاوت و گوناگون آفریده شوند، و هر یک از آنان متناسب با شرایط جسمی و روحی خود عهده دار انجام مسئولیتی گردند. در این صورت است که پیوند خانواد مستحکم می گردد، در پرتو آن به جامعه روح نشاط و شادابی دمیده می شود، و فرزندانی با شخصیت، با ایمان، لایق، نوعدوست، راستگو و دستکار به جامعه تحویل می گردد: ولی اگر هر یک از زن و مرد وظیفه ای را که جهان تکوین و نظام آفرینش بر اساس شرایط جشمی و روحی به عهده آنان گذاشته، به خوبی انجام ندهند و به کاری دیگر مشغول شوند، بنیان خانواده متزلزل می گردد و در نتیجه جامعه گرفتار اختلال فرهنگی و تربیتی خواهد شد.
     
    وظیفه اصلی زنان و بانوان هر جامعه تربیت و پرورش نسل جدید آن جامعه و گرم نگهداشتن کانون خانواده است: از این رو اشتغال به هر کاری که زنان را از انجام این وظیفه خطیر باز دارد، آنان را از رسالت اصلی خودنِِیز باز داشته است و زنان را نیز از شخصیت و هویت واقعی خود تهی نموده، به آنها شخصیت کاذب و دروغین می بخشد: چرا که کمال و شخصیت هر انسان در آن است که توانایی ها و استعدادهای خود را به خوبی بشناسد و آنها را به فعلیت برساند . بنابراین یک اصل مهم و اساسی که در مشارکت زنان در صحنه های گوناگون جامعه باید به آن توجه شود این است که پذیرش هرگونه مسئولیتی از سوی آنان نباید به وظیفه اصلی آنها که تربیت نسل جدید جامعه و گرم نگهداشتن کانون خانواده است، کم ترین لطمه و آسیبی وارد سازد. نکته دیگری که در مشارکت زنان در صحنه های گوناگون اجتماعی و سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد، حفظ حدود شرعی و حریم عفت، حیا و پاکدامنی و دور نگهداشتن میدان کار و مسئولیت از هرگونه تمتع و بهره گیری های جنسی است . کشانده شدن مسائل جنسی به صحنه جامعه، علاوه بر آنکه بنیان و اساس خانواده را متزلزل می کند بیش ترین و بزرگ ترین ضربه را به شخصیت و هویت زنان وارد می سازد،  و شخصیت آنان را در حد ابزار و وسیله ای برای کامیابی و کامجویی مردان هوسران و یا وسیله ای در جهت منافع مادی دنیا پرستان و مطامع سیاسی سیاستمداران تنزل می دهد. 
     
    بنابراین مشارکت زنان و بانوان در صحنه های گوناگون اجتماعی و سیاسی باید با رعایت کامل و دقیق این دو اصل مهم و اساسی صورت پذیرد.تاریخ اسلام زنان مومن و فدارکار بسیاری را سراغ دارد، که علاوه بر انجام مسئولیت و رسالت خود در خانواده و رعایت کامل شئون عفت و پاکدامنی با حضور فعال خود در صحنه های حساس سیاسی و اجتماعی مسیر تاریخ را تغییر داده اند و بدینوسیله نام خود را در زمره مردان و زنان تاریخ ساز به ثبت رسانده اند.بدون شک زینب کبری (س) یکی از زنانی است که به عنوان الگو و اسوه برای همه زنان و مردان آزاده، ظلم ستیز در همه زمان ها مطرح است. زیرا علاوه بر تربیت فرزندان با حضور خود در صحنه عاشورا ، ادامه دهنده راه عاشورا شد. و حضور ایشان در كاروان عاشورا به منزلة مدافع ولایت در تمام لحظات حساس (به عنوان یك زن) و حامی ارزشهای انسانی و پیام رسان حق و حقیقت حسینی بسیار حائز اهمیت است و جای بسی تحقیق و پژوهش دارد.گرچه سخن گفتن از شخصیت حضرت زینب (س) کاری بس دشوار است و از حد توان امثال نگارنده خارج است؛ ولی برای انجام وظیفه و ادای دین خود بر آن شدیم تا به طور فشرده و در حد توان اندک و ناچیز خود به بررسی حضور حضرت زینب (س) در نهضت سید الشهدا (ع) بپردازیم. 
     
     
     
    فهرست مطالب
    مقدمه2
    تبیین مسئله :4
    اهمیت و ضرورت پژوهش :5
    پیشینه تحقیق7
    اهداف8
    سئوالات9

    سیمای حضرت زینب(س) در كاروان عاشورا، چیست؟9

    فلسفه قیام عاشورا چیست؟9

    نقش حضرت زینب به عنوان پیام آور عاشورا چیست؟9

    اهمیت عاشورا به عنوان درس همیشه جاوید در چیست؟9

     

    فصل اول:آشنایی اجمالی با زندگانی حضرت زینب(س)10

    مقدمه:11
    2-1  نامگذاری:14
    3-1 القاب و کنیه:16
    3-شریك برادر :17
     

    فصل دوم: چگونگی شکل گیری شخصیت ممتاز و برجسته حضرت زینب27

    مقدمه:27
    2-2 زینب در مکتب زهرا(س)29
    4-3-زینب در مکتب امام حسن:47
     

    فصل سوم:علل قیام امام حسین (ع)

    مقدمه:56
    فلسفه قیام58
    1 - مسئولیت دینی امام حسین علیه السلام58
    2 - مسئولیت اجتماعی امام حسین ع58
    3 - اقامه حجت بر امام علیه السلام59
    4 - حمایت از دین59
    5 - حفظ مقام خلافت60
    ‎ توابین و زید بن ارقم ـ صحابه‌ی بزرگوار پیامبر ـ كه در كوفه به ابن زیاد ـ لعنة الله علیه ـ گفت:62
    4-3- مشورت امام حسین (ع) برای ادامه سفر و قیام68
     

    فصل چهارم :حضرت زینب (ص) در كاروان كربلا72

    مقدمه :72
    1-4- حضرت زینب (س) قبل از واقعه عاشورا74
    2-4-حضرت زینب (س) در شب عاشورا77
    4-3- توصیه‌های امام (ع) به زینب(س)77
    نتیجه گیری80
     

    فصل پنجم :زینب (س) پیام رسان واقعه عاشورا

    مقدمه :81
    1-5- پیام رسانی حضرت زینب (س) در كوفه83
    پاسخگویی یزیدیان در محشر87
    در مقام بلند شهید نزد خداوند88
    در شکایت به پیشگاه خداوند88
    یاد ائمه در دلها باقی است89
    فضل برای شهداء89
    نتیجه :90
     

    فصل ششم:عاشورا درس همیشه جاوید91

    مقدمه91
    6-1- تولد تاریخ92
    3-6- تداوم عاشورا در حال و آینده97
    4-6- عاشورا درس آموز زنان99
    5-6- تأسی از عاشورا101
    نتیجه105
    منابع و مآخذ:108
     

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا

    پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکا

    پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس

    در این رساله به بررسی قاعده ی امکان شرف و امکان اخس می شود ابتداقاعده مورد معرفی قرار می گیرد سپس به بررسی متفرعات قاعده پرداخته می شود مانند شرایطی که قاعده در آن و تحت آن شرایط جاری می شود و آن وجود دو شرط است که یکی متحد الماهیه بودن ممکن اشرف و ممکن اخسّ است

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس

    پیامدهای قاعده امکان اشرف
قاعده الواحدوقاعده امکان اشرف
قاعده امکان اخس
امکان واقسام آن
قاعده امکان اشرف
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس
تحلیل قاعده امکان اشرف واخس
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام  پایان نامه کارشناسی ارشدرشته
    دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 120 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 119

    پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس

     
     
      چکیده :
    در این رساله به بررسی قاعده ی امکان شرف و امکان اخس می شود .ابتداقاعده مورد معرفی قرار می گیرد سپس به بررسی متفرعات قاعده پرداخته می شود مانند شرایطی که قاعده در آن و تحت آن شرایط جاری می شود و آن وجود دو شرط است که یکی متحد الماهیه بودن ممکن اشرف و ممکن اخسّ است . و دومی اینکه قاعده فقط در مفارقات و مبدعات جاری است و نه در عالم موادو حرکات و طبیعت و از طرفی ملاصدرا چون مبنا را بر اصالت وجود نهاده است و همه ی موجودات را در اصل حقیقت هستی واحد فرض کرده است وی شرط اول را بر اساس منظر فلسفی اش لازم ندیده اما ، شرط دوم را قابل مراعات دانسته است همینطور ذکر تاریخچه قاعده امری لازم است تا معلوم گردد اولین اندیشمندی که  قاعده را بکار گرفته است که بوده است.
     روشن است که این قاعده مطابق رای سهروردی قاعده ای اشراقی است. ملاصدرا در این مورد ارسطو را اولین فردی می داند که قاعده رادر آثارش مورد استفاده قرار داده است . اما از حیث منبع آن را به اثولوجیا مربوط می داند پس روشن می شود که افلوطین بایدبه عنوان کسی درنظرگرفته شودکه قاعده رامطرح نموده است. زیرا کتاب اثولوجیا از حیث مولف در طول قرون و اعصار به اشتباه به ارسطو منتسب بوده است  پس درک این مطلب که کتاب نامبرده به افلوطین متعلق است گره بحث تاریخی رامی گشاید .
     
     مبانی قاعده عبارتند از قاعده الواحد لا یصدر عنه الّا الواحد و همچنین عدم امکان صدور ممکن اشرف از ناحیه ممکن اخس و نهایتاً عدم امکان وجود چیزی که از حضرت حق اشرف باشد. در مورد قاعده الواحد باید گفت که از شدت وضوح ، دچار پیچیدگی شده است . اینکه از یکی دو تا صادر نمی شودموضوعی است که ازناحیه عقل سلیم امری نامعقول تلقی نمی شود .
     بحث بعدی اینکه منظور از واحد چیست ؟ آیا منظور از واحد وحدت حقه حقیقته است یا واحد بما انه واحداست که دربین آراء حکماایجاد تعدّد رای نموده است و این تعدد نه یک تعدد طبیعی در میان افراد مختلف بلکه گاهی یک حکیم در جایی آن را صرفاً در مورد وحدت حقه جاری دانسته و در جای دیگر آن را در مورد غیر وحدت حقه بکار برده است . حال آنکه مراد از واحد در قاعده الواحد واحد بما انه واحد است ، که هم وحدت حقه را شامل است و هم شامل سایر انواع وحدت می گردد و از آنجا که قاعده ی الواحد به ضرورت به قاعده امکان اشرف منتهی می شود  باجاری دانستن قاعده امکان اشرف نظام هستی طولی و تشکیکی ملاحظه می گردد . 
     
    ازطرفی چون تشکیک فقط در بستر وحدت قابل تکوین است ، ماهیت را در آن راهی نیست زیرا ماهیت مناط کثرت است . پس وقوع تشکیک برابر است با اصیل بودن وجود پس از این قاعده یه اصالت وجود می توان راه یافت ، و همینطور قاعده امکان اشرف در بکارگیری اش از طرف حکما و اثبات وجود عالم مثال از ناحیه سهروردی و یا اثبات وجود حواس از طریقه حسّ بینایی ازنگاه سبزواری قاعده را با مشکل بزرگی روبرو کرده است . اول باید قاعده امکان اشرف قلمروش مشخص شود که درحیطه ممکنات است یادرحیطه موجودات اگر قلمروش موجودات باشند با خود قاعده نمی توان به اثبات وجود اشیاء پرداخت و اگر ممکنات باشد هر ماهیت ممکنی داخل در چارچوب اشرف و اخس می شود که ضرورتاً باید وجود یابد .
     
    چرا که هر ماهیتی که اشرف تلقی شود به نسبت ماهیت دیگر اخس  است زیرا اشرف ها و اخس ها نسبی است از طرفی خداوند گرچه موجود اشرف است ولی چون در فرض دوم بنا براین گردیدکه منظورماهیات است همه ی اشرف ها و اخس ها نسبی تلقی می شوند و اگر هر اخّسی ، اشرفی را معرفی نماید کار به تسلسل خواهد انجامید اما چون در بیان حکما تصریح شد که اگر در سلسله ی موجودات اخسی یافت شود حاکی از وجود ممکن اشرفی خواهدبود که مقدم برآن است ، موضوع قاعده ممکنات موجوده اند پس، از قاعده نباید انتظار اثبات وجود موجودات را داشت.. 
     
     
     
    کلمات کلیدی:

    امکان

    عرفان نظری

    قاعده الواحد

    قاعده امکان اخس

    قاعده امکان اشرف

     
     
     
    مقدمه:
     آنچه این رساله متعهد انجام آن می باشد عبارت است از تحقیق پیرامون قاعده امکان اشرف و امکان اخس و همچنین ذکر مبانی و دلایل آن و رفع شکوک و اشکالات وارد گردیده بر آن از ناحیه شخصیت هایی که با نظری انتقادی به قاعده نگریسته اند و همین طور نتایج مترتبه بر آن و نهایتاً گریزی تاریخی بر قاعده امکان اشرف انجام خواهد شد. اساساً مباحث فلسفی و علوم عقلی به واسطه انتزاعی بودنش به نسبت مباحث علوم تجربی از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است و احتمال عدم وصول به حاق مطلب برای پژوهشگران و اهل کاوش واقع شدنی تر است .شاید گزافه نباشد اگر ادعا شود به ندرت بطن معنی و مفاهیم برای اهل آن مکشوف می شود ، دلیل باهر بر این موضوع وجود تنازعات وسیع نظری با حفظ مبانی واحد میان اندیش مندان اهل این رشته می باشد . همانطور که زعماء اهل فن ابراز نموده اند ، مشکل اساسی در درک علوم عقلی ، مشکل تصوری است ، به این معنا که پوینده این مسیر پر فراز و نشیب از ابتدا ممکن است که در مرتبه تصور مطلب ، دچار سوء فهم شود و به تبع آن در مرتبه تصدیق ره به خطا پوید .به واسطه این محذور نقش معلم و استاد در تبیین مطالب و مباحث بسیار بیش از سایر شاخه های علوم احساس شدنی تر است .
     
     سعی بر این است تا مفاهیم تصوری و تصدیقی در اطراف موضوع مورد بحث. با وضوح و روشنی ارائه شود تا در ظل این نکته ظریفه هم نگارنده در طی مسیر تحقیق دچار وهم و تاریکی نشود و هم خواننده گرامی از غلطیدن در گرداب ابهام و به هم ریختگی مصون ماند..به همین دلیل است که بزرگان این رشته توصیه می فرمایندکه دانشجویان علوم عقلی شیوه مباحثه را ازیادنبرندوصرفابه نقل اقوال این وآن بسنده نکنندکه فلسفه وحکمت روایت اقوال نیست.وهمینطورفلسفه وحکمت پاسخی متعالی وانسانی به حس حقیقت جویی آدمی است.تادرپرتوآن به حقیقت دست یازدوبه استکمال نفس اهتمام ورزدوازفروغلتیدن درورطه اوهام وپرستش خویش خصوصاباابزارالفاظ وملاعبه باکلمات که ضخیم ترین وکثیف ترین قسم حجب است درامان ماند«العلم هوالحجاب الاکبر» نباشدکه سرمایه عمربه تباهی وفنارودوحاصلش مشتی الفاظ وغایتش بندگی نفس لعین باشدکه مع الاسف این گونه خسارت وتباهی خانمان براندازغالبادرمیان ارباب علوم حصولیه واقع می شودکه بیداری ازآن خواب،که خواب جهل مرکب است بسیاردشوارمی باشد.ازمظاهروجلوات معانی فوق مهجوریت لاادری است.نگارنده که تابه حال درمیان تضاربات آرا، این عبارت راازهیچکدام ازطرفین نشنیده است. همواره هرکس رای خودراباوجودمناظرات طولانی حق قلمدادمی نموده زیراهدف،به رخ کشیدن نفس پلیددرقالب مجادلات لفظی بوده ونه کشف حقیقت بلکه بندگی وپرستش خویش اساس ومحوراین مجادلات بوده است خداوندهمه راازاین دام تضمین شده ابلیس نجات دهد.   
     
     
     
    فهرست
    چکیده ------------------------------------------------------------------- 1

    فصل یکم:تحلیل قاعده امکان اشرف واخس

    مقدمه ------------------------------------------------------------------- 3
    معرفی قاعده ------------------------------------------------------------ 6 
    شرایط قاعده ------------------------------------------------------------ 15
    قاعده امکان اشرف وعرفان نظری --------------------------------------- 23

    فصل دوم:امکان واقسام آن

    تاریخچه قاعده ---------------------------------------------------------- 24
    معانی مختلف امکان"مواد قضایا ----------------------------------------- 28
    مواد ثلاث فلسفی -------------------------------------------------------- 29
    امکان خاص ------------------------------------------------------------ 31
    امکان عام -------------------------------------------------------------- 31
    امکان اخص------------------------------------------------------------- 32
    امکان استقبالی1--------------------------------------------------------- 33
    امکان استعدادی --------------------------------------------------------- 34

    فصل سوم:قاعده الواحدوقاعده امکان اشرف

    اقسام واحد -------------------------------------------------------------- 39
    نتیجه گیری درباره واحد قاعده ------------------------------------------- 42
    براهین قاعده ------------------------------------------------------------ 43

    فصل چهارم:پیامدهای قاعده امکان اشرف

    حکمت متعالیه و قاعده امکان اشرف -------------------------------------- 52
    معرفی و اثبات قاعده الواحد ---------------------------------------------- 57
    قلمرو قاعده از نگاه خواجه نصیروپاسخ به شهرستانی---------------------- 70
     اشکالات بر قاعده الواحد"فخر رازی ------------------------------------ 73
    غزالی و قاعده الواحد---------------------------------------------------- 78
    وحدت هم مانند وجود امری تشکیکی است --------------------------------- 80
    پیامدهای قاعده امکان اشرف ---------------------------------------------- 83
    منابع---------------------------------------------------------------------116        
     

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشدرشته الهیات«فلسفه وحکمت اسلامی» با عنوان مبانی ، ادله ، وپیامدهای قاعده امکان اشرف واخس

    پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

    پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

    مأموریت هدایت خلق و تهذیب نفوس و تعلیم و تربیت مردم و اقامة عدل و برچیدن اختلاف و آزاد كردن انسانها از چنگال اسارتها، آنچنان سنگین است كه آمادگیهای ویژه‌ای را از نظر جسمی و روحی و علمی و اخلاقی می طلبندبه همین دلیل كسانی می توانند

    دانلود پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

    حقیقت اعجاز چیست؟ 
رابطه اعجاز و نبوت
 تفاوت معجزات انبیاء با یكدیگر 
دانلود پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)
شرایط رسالت
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
    دسته بندی فقه،الهیات،معارف
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 97 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 133

    پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

    مقدمه
    مأموریت هدایت خلق و تهذیب نفوس و تعلیم و تربیت مردم و اقامة عدل و برچیدن اختلاف و آزاد كردن انسانها از چنگال اسارتها، آنچنان سنگین است كه آمادگیهای ویژه‌ای را از نظر جسمی و روحی و علمی و اخلاقی می طلبند.به همین دلیل كسانی می توانند بار این مسئولیت مهم را بر دوش كشند كه در پرتو خود سازی ها از یك سو، و امدادهای الهی از سوی دیگر، برای این امر آماده شده باشند، مسلماً یك فرد عادی و ساخته نشده هرگز توانائی پذیرش چنین مأموریت بزرگی را ندارد.سخن در این است كه ببینیم این ویژگیها چیست كه هر پیامبری باید واجد آن باشد؟ و طبعا باید پیامبران بزرگ و اولوالعزم و صاحبان شریعت و آئین جدید سهم بیشتری از آن را داشته باشند.
     
    در اینجا علاوه بر استدلالات عقلی، قرآن مجید به یاری ما می شتابند و این ویژگیها را بر می شمرد.
    با این اشاره به قرآن بازمی گردیم و به آیات زیرگوش جان فرا می دهیم:
    1- واذكرفی الكتاب ابراهیم انه كان صدیقاً نبیاً     (مریم – 41)
    2- واذكر فی الكتاب اسماعیل انه كان صادق الوعد و كان رسولاً نبیاً  (مریم – 54)
    3- اذقال لهم اخوهم نوح الا تتقون – انی لكم رسول امین
    (شعراء- 106و107)
     
    4- ابلغكم رسالات ربی و انالكم ناصح امین
    5- ومااسئلكم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العالمین
    6-و وهبنا له اسحق و یعقوب كلا هدینا و نوحا هدینا من قبل و من ذریته داود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون و كذلك نجزی المحسنین
    7- الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه  و لا یخشون احداً الا اله و كفی بالله حسیباً
    8- انی اشهدالله و اشهدا و انی بری مما تشركون – من دونه فكیدونی جمیعاً ثم لا تنظرون – انی توكلت علی الله ربی و ربكم
    9- واذكر فی الكتاب موسی انه كان مخلصاً و كان رسولاً نبیاً
    10- فبما رحمه من الله لنت لهم ولوكنت فظاً غلیظ القلب لانفضوا من حولك
    11- واذا ابتلی ابراهیم ربه بكلمات فاتمهن قال انی جاعلك للناس اماماً قال و من ذریتی قال لا ینال عهدی الظالمین
     
     
    کلمات کلیدی:

    نبوت

    اعجاز

    پیامبران الهی

    صاحبان شریعت

    ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

     
     
    فهرست
     
    ویژگی‌های عمومی پیامبران1
    1- صدق گفتار4
    2- پایبند بودن به وعده‌ها و پیمانها..5
    3- امانت8
    4- علاقه و دلسوزی فوق‌العاده9
    5-اخلاص و بی نظری كامل11
    6-نیكوكاری و احسان13
    7-عدم ترس از غیرخدا15
    8-توكل مطلق بر خداوند17
    9-اخلاص بی مانند18
    10-نرمش و حسن خلق و محبت20
    11-پیروزی در‌آزمایشهای سخت23

    شرایط رسالت25

    1-تقوی و عصمت25
    چگونه آلودگان منادی تقوی شوند؟30
    پاسخ به یك سؤال42
     اهل بیت كیانند؟45
    نتیجه58
    منابع علم پیامبران59
    اانبیاء و علم غیب69
    طرق شناخت سفیران الهی72
    االف – اعجاز، نخستین دلیل نبوت78
    نتیجه89

    1- حقیقت اعجاز چیست؟90

    2-رابطه اعجاز و نبوت99

    3- تفاوت معجزات انبیاء با یكدیگر101

    4- سحر با معجزه پهلو نزند103
    5- منطق منكران اعجاز111
       ب- بررسی محتوای دعوت انبیاء122
      ج- گردآوری قرائن124
      د- گواهی پیامبران پیشین133
     

     

    دانلود پایان نامه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

    پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه

    پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه

    ولایت به معنی سرپرستی است در مورد شیء انشان حیوان وقتی فردی كه دارای شرایطی خاص است و زمامداری و حكومت بر مسلمین در دست اوست

    دانلود پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه

    رابطه ی ولایت با قوای سه گانه
ولایت فقیه از دیدگاه قرآن
اثبات ولایت فقیه از دید قرآن كریم
مبانی  ولایت فقیه و مسئولیت نگهبانی از اسلام، امت اسلامی و حکومت اسلام
دانلود پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی
fileina
فروشگاه
    دسته بندی فقه،الهیات،معارف
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 92 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 60

    پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه

     
    چكیده
    ولایت به معنی سرپرستی است در مورد شیء- انشان- حیوان وقتی فردی كه دارای شرایطی خاص است و زمامداری و حكومت بر مسلمین در دست اوست- ما چهار نوع ولایت داریم (ولایت فقیه- ولایت رسول الله- ولایت امام- ولایت فقیه) در زمان غیبت اما معصوم از طرف و فردی كه واجد شرایط خاصی است انتخاب می شود تا بر مردم رهبری كن كه با این تفاوت كه آنان نائب خاص بودند و ولی فقیه انئب عالم است. ولی فقیه باید صفاتی را داشته باشد از جمله اجتهاد، علم به كتاب و سنت و فقیه، بخیل نباشد، اعلم باشد، ... . رهبر اختیاراتی دارد كه به آنها در تحقیق اشاره شده است. ولایت با قوای سه گانه روابطی نیط دارد ولایت فقیه مخافانی نیز دارد كه با آنها برخوردهایی شده است. ولایت فقیه را در كتاب های گوناگون مانند تفسیر و ... اثبات كرده اند. شایسته ترین مجری احكام اسلامی فردی است كه سه خصوصیت: بهترین قانو شناس، بهترین مفسر و بهترین مجری را داشته باشد. انتقاد از ولی فقیه جایز است بلكه واجب و شرعی است. ولی فقیه باید از اسلام – امت اسلامی و حكومت اسلامی نگهبانی كند و ما وظیفه داریم پشتیبان و دشمن ظالمین باشیم.
     
     
    کلمات کلیدی:

    ولی احد

    ولایت فقیه

    شریعت الهی

    تداوم خط امامت

    مجری احکام اسلامی

     
     
    مقدمه پژوهش
    ملت ایران در طول تاریخ حیاتش عیر از دوران هایی كوتاه زیر چكمه استبداد بوده است و از طرفی استعمار استبداد را در خدمت و استخدام خود قرار داد و در تمام شئون مختلف جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی نفوذ پیدا كرد به همین جهت جامعه را در جهل، ناآگاهی و دور از مسائل سیاسی قرار دادند و خفقان و اختناق روز به روز بیشتر شد و بالاخره سرگرمی های ناسالم و انحرافی، اعتیاد به هروئین، مشروبات الكلی، رواج امور جنسی، برنامه های سكسی سینماها، كاباره ها و تئاترها گوشه ای از این برنامه های دقیق استعماری بود. اینها و دهها مسأله ی دیگر نتایج رژیم شاهنشاهی مخصوصاً حكومت استبدادی چند ساله رضا خان و فرزندش محمدرضا بود كه زمینه-ی یك انقلاب پیگیر را به وجود آورد و تنها در انتظار رهبری قاطع بود كه شفای همه ی این دردها و مصیبت ها باشد.
     
     كه ناگاه ابر مردی در تاریخ اسلام و ایران چون ستاره ای فقدان از گوشه ی شهر قم درخشید. این نهضت مرحله به مرحله پیش رفت تا كم كم  پایه های رژیم از درون پوسیده شد و از بین این همه اصول این قانون اصلی كه ضد انقلاب و امپریالیزم را بیشتر ناراحت و عصبانی نمود اصل ولایت فقیه بود كه هنوز هم استعمار را رها نكرده و سرسختانه با آن مبارزه می كند. چرا؟ چون نهضت را فقیه به وجود آورد و سرسختانه با آن مبارزه كرد. از مهمترین مسایلی كه در ابعاد گوناگون بحث شده است این است كه ولایت فقیه عادل است. مسئله ی ولایت فقیه در ضمن اصل 5 با 53 رأی موافق و 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع به تصویب رسید. ولی پاره ای از اشكالات و ایرادها كه در اذهان حاكمیت ملت و تعدد مراكز قدرت است پاسخ داده شود. لذا به نظر لازم و ضروری رسید كه پیرامون برخی از اشكالاتی كه ممكن است تزلزلی در افكار به وجود آورد بحثی كوتاه و مختصر مطرح، و جزوه ای در این زمینه تقدیم گردد.
     
     
     
     
    فهرست مطالب
     
    چکیده
    فصل اول : طرح تحقیق
    1-1 مقدمه پژوهش
     
    فصل دوم
    1-2 معنای لغوی3
    2-2 انواع ولایت3
    3-2 ولایت فقیه یا نصب عام4
    4-2 لزوم حكومت از نظر روایات4
    5-2 شرایط و صفات ولی احد5
    6-2 چگونه به آراء عمومی مراجعه باید كرد6
    7-2 اختیارات حاكم6

    8-2 رابطه ی ولایت با قوای سه گانه (رابطه با قوه مقننه)7

    9-2 رابطه با قوه مجریه8
    10-2 رابطه با قوه قضائیه8

    11-2 ولایت فقیه از دیدگاه قرآن8

    12-2 بررسی تفضیلی و نقد ادله قرآنی مخالفین ولایت فقیه9

    13-2 حكومت در اسلام10
    14-2 ولایت فقیه و نظر مخالفین10
    5-2 1ولایت و مسأله مدیریت و مدبریّت11
    16-2 كاربرد عقل11
    17-2 چگونگی حكم در دو زمان11
    18-2 گسترهی ولایت12
    19-2 گستردهی حكومت12

    20-2 اثبات ولایت فقیه از دید قرآن كریم13

    21-2 طبقات مردم13
    22-2 معصوم نبودن فقیه و ولایت مطلقه14
    23-2 مواردی كه حكم غیرمعصوم فاقد آن است14
    24-2 ولایت و رهبری ممنوع14
    25-2 ولایت فقیه تداوم خط امامت16
    26-2 ولایت فقیه17
    27-2 ولایت فقیه و نقش آن17
    28-2 اثبات ولایت فقیه20
    29-2 شایسته ترین مجری احکام اسلامی21
    30-2 انتقاد از ولی فقیه22
    31-2 نکاتی در شیوۀ انتقاد23
    32-2 ضروت تشکیل حکومت اسلامی24
    33-2 اسلام یک شریعت الهی است27
    34-2 اجرای احکام در زمان غیبت29

    35-2«مبانی  ولایت فقیه و مسئولیت نگهبانی از اسلام، امت اسلامی و حکومت اسلام35

    36-2 وظیفه ما.39
    37-2 شأن نزول آیه ی ولایت49
    38-2 پاسخ چهار ایراد مخالفان بر آیة ولایت51
     
    فصل سوم
    1-3 روش پژوهش.
    2-3 ابزار تحقیق 
    3-3 روش جمع آوری اطلاعات
     
    فصل چهارم
    1-4 بیان و تجزیه و تحلیل اطلاعات
    2-4 جمع آوری طبقه بندی داده ها
    3-4 تحلیل داده ها و پاسخ گویی به سوالات
    4-4 نتیجه گیری.
     
    فصل پنجم
    1-5 خلاصه ی پژوهش 57
    2-5 اهداف پژوهش 57
    3-5 سوالات پژوهش 57
    4-5 روش پژوهش57
     5-5 ابزار57
    6-5 نتایج پژوهش58
    7-5 محدودیت پژوهش58
    8-5 ضمائم 58
     
     

    دانلود پایان نامه کارشناسی فقه و معارف اسلامی با عنوان ولایت فقیه

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهیانه فقط 10 هزار تومان

    به تبلیغات هزار امتیاز دهید